uitgesteld event

Zo maak je een uitgesteld event nog beter!

Talloze evenementen, conferenties en beurzen werden uitgesteld. Met pijn in het hart! Zelfs de Olympische Spelen ontsnappen er niet aan: 2021 it is! De eventwereld ging op slot, wachtend op betere tijden. Tot die tijd hoef je echter niet stil te zitten. Ga aan de slag, zorg dat de volgende editie van je evenement nog beter is dan hetgene dat je origineel had gepland. Creëer events, ook in de toekomst, die mensen nooit meer zullen vergeten!

Never waste a good crisis. Met andere woorden, een crisis is een perfect moment voor innovatie en verbeteringen. Dus negeer Netflix en werk twee keer zo hard. Er blijven altijd zoveel details onaangeroerd wanneer we events organiseren. We hebben altijd te weinig tijd en we zijn gestresseerd. We slagen er nooit in om al onze ideeën om te zetten in de realiteit. 

Dat excuus heb je nu niet meer. Het is het ideale moment om je evenementen te herdenken, herontwerpen en promoten. Zo sta jij klaar wanneer de eventsector zich terug op gang trekt. Er was nooit een beter moment dan nu om beter te worden en te innoveren. Haal het maximale uit dit momentum en stem je eventstrategie af op volgende praktijken:

Activeer je eventteam op afstand en houd wekelijks contact

Het is wat moeilijker, maar een uitgesteld event verbeteren kun je ook vanuit je eigen huis. Heel veel mensen werken niet meer op kantoor, maar dat wil niet zeggen dat je geen werkdynamiek kunt creëren vanop afstand. Plan wekelijkse meetings en gebruik communicatiemiddelen zoals Slack en Zoom om te connecteren met je medewerkers. 

Eens je die dynamiek hebt gevonden, kun je verder werken aan je strategie en alternatieven of oplossingen zoeken voor je uitgestelde event. Misschien ga je wel voor enkele online versies en bezorg je zo je publiek een prima beleving.  

Houd je bezoekers op de hoogte

Je lanceerde je event en moest het dan uitstellen? Vergeet niet doorlopend te communiceren met je deelnemers. We hebben het hier niet over generieke mails of social media posts. We bedoelen grondige e-mailcampagnes die gefocust zijn op waarde leveren en de relatie met je doelgroep, aka je toekomstige bezoekers, te versterken.

Je kunt een aantal interessante video’s opnemen met de sprekers die je had gepland op je event. Stuur ze ook als podcasts naar je deelnemers. Je kunt hen ook op de hoogte houden van wat jij en je team aan het doen bent, en hoe je de lockdown beleeft. 

Experimenteer met verschillende planningsplatformen

Je eventplatformpartner maakt je event beter. Maar wat als je geen tijd hebt om een degelijke marktvergelijking te maken? Het is het moment om een lijst op te stellen van al je opties. Onze sector is zwaar getroffen door de pandemie, maar dat wil niet zeggen dat jij niet op onderzoek kunt uittrekken en een beslissing nemen met welke technologie je in de toekomst gaat werken. 

Vele eventtechnologiemerken reageerden snel wanneer crisis toesloeg, en los van hun logistiek platform, bouwden ze ook een online eventinfrastructuur. Gebruik het momentum om verschillende digitale opties te bekijken, schrijf in voor gratis testversies en vraag om demo’s. Betrek je team bij dit alles, vergelijk standpunten en maak samen een goed doordachte beslissing.

Werk aan je content marketingstrategie

Hoe maak je je uitgestelde event nog beter? Bouw een online publiek op door waarde te bieden via content marketing. Normaal gezien lanceer je je event, schrijf je een of twee blogposts, et voila! Nu heb je de tijd om een volledige marketingstrategie op te bouwen rond je evenement en merkbekendheid op te bouwen. 

Schrijf interessante artikels, zorg dat je nog actiever bent op sociale media, neem podcasts op met sector influencers en sprekers. Publiceer zelfs video’s waar je sector gerelateerde topics bespreekt. Al deze content zal de aandacht van mensen trekken en hen nog geïnteresseerder maken in wat je te bieden hebt!

In het kort over een uitgesteld event

Zelfs al moest je je evenement uitstellen, je kunt blijven verder werken aan de volgende editie! Gebruik deze opportuniteit om alternatieven te beoordelen, op zoek te gaan naar nieuwe kansen, te experimenteren met nieuwe tools, en een groter online publiek uit te bouwen. Al deze inspanningen zullen uitmonden in een nog beter evenement op het moment dat we elkaar weer mogen zien! Veel succes!

Neem nu contact op voor meer informatie uitgesteld event

bron: https://www.eventplanner.nl/

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *